Należymy do Grupy UNIQA
UNIQA to najsilniejsza marka ubezpieczeniowa w Austrii i jedna z wiodących grup ubezpieczeniowych w Europie Środkowej i Wschodniej.
- Działa w 18 krajach Europy Środkowej i Wschodniej
- Obsługuje 10,5 mln klientów
- Wystawiła klientom 20,9 mln polis
Wszystkie liczby zgodne ze stanem na koniec 2019 roku.
- Zebrała składki o wartości 5,4 mld euro
- Zarządza aktywami o wartości 28,7 mld euro
- Uzyskała ocenę ratingową A - od agencji Standard & Poor’s
UNIQA w październiku 2020 r. stała się właścicielem spółek AXA w Polsce, Czechach i Słowacji, umacniając swoją pozycję na rynku. W Polsce transakcja dotyczy AXA Ubezpieczenia TUiR, AXA Życie, AXA TFI, AXA PTE i AXA Polska; nie obejmuje AXA Assistance, AXA Partners, AXA XL.
AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń
i Reasekuracji Spółka Akcyjna
Przewiń w prawo, żeby zobaczyć całą tabelę
Marcin Nedwidek - Prezes Zarządu (pod warunkiem uzyskania zgody KNF, do czasu uzyskania zezwolenia KNF pełni funkcję członka zarządu)
Jarosław Matusiewicz – Wiceprezes Zarządu
Adam Łoziak – Członek Zarządu
Mariusz Wójcik – Antosiewicz – Członek Zarządu
Daniela Sotirovic - Członek Zarządu
Jakub Machnik - Członek Zarządu odpowiedzialny za ryzyko (pod warunkiem uzyskania zgody KNF)
AXA Życie Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
Przewiń w prawo, żeby zobaczyć całą tabelę
Marcin Nedwidek - Prezes Zarządu (pod warunkiem uzyskania zgody KNF, do czasu uzyskania zezwolenia KNF pełni funkcję członka zarządu)
Jarosław Matusiewicz - Wiceprezes Zarządu
Adam Łoziak - Członek Zarządu
Mariusz Wójcik - Członek Zarządu
Daniela Sotirovic - Członek Zarządu
Jakub Machnik - Członek Zarządu odpowiedzialny za ryzyko (pod warunkiem uzyskania zgody KNF)
Uniqa Österreich Versicherungen AG z siedzibą w Wiedniu - 100%
AXA Polska Spółka Akcyjna
Przewiń w prawo, żeby zobaczyć całą tabelę
Marcin Nedwidek - Prezes Zarządu
Jarosław Matusiewicz - Wiceprezes Zarządu
Jakub Machnik - Członek Zarządu
Mariusz Wójcik - Członek Zarządu
Adam Łoziak - Członek Zarządu
Zdobyte wyróżnienia
SUPERBRANDS POLSKA 2020
Prestiżowa nagroda w kategorii konsumenckiej, przyznana po raz kolejny marce AXA. Nagroda ta potwierdza, że AXA jest marką godną zaufania, sprawdzoną przez konsumentów, o dobrej reputacji, która oferuje swoim klientom produkty najwyższej jakości.

GWIAZDA JAKOŚCI OBSŁUGI 2019
Uhonorowanie godłem Gwiazdy Jakości Obsługi 2019 potwierdza, że nasz zespół reprezentuje najwyższe standardy obsługi, a nasza marka zyskała rekomendacje konsumentów na 2019 rok. Konsumenci po raz dwunasty wybrali najbardziej przyjazne firmy w Polsce, dla których jedną z wartości nadrzędnych jest zadowolenie klientów.

PANTERA KANTARA 2019
Nagroda firmy badawczej Kantar dla przedstawicieli rynku finansowego. Zajęła 3. miejsce w badaniu na najbardziej efektywne kreacje marek na rynku ubezpieczeniowym. Badanie było prowadzone w czasie kampanii produktowej ubezpieczeń komunikacyjnych AXA „Masz moc by zadbać o spokój i szczęście swojej rodziny”.
PRZYJAZNA FIRMA UBEZPIECZENIOWA 2018
Nagroda w konkursie „Gazety Bankowej” w kategorii ubezpieczenia komunikacyjne. To wyróżnienie oparte jest na obiektywnych danych, a w kapitule konkursu zasiadają między innymi Rzecznik Finansowy oraz przedstawiciel UOKiK

DRUGI RAZ Z RZĘDU AXA NAJBARDZIEJ CYFROWYM UBEZPIECZYCIELEM!
Na uroczystej Gali Konkursu „e-Commerce Polska Awards 2017”, AXA otrzymała drugi raz z rzędu nagrodę dla Najbardziej Cyfrowego Ubezpieczyciela. Strona internetowa axa.pl została oceniona przez jury jako najbardziej wygodna, czytelna, użyteczna, dostosowana do urządzeń mobilnych oraz za zastosowanie innowacyjnych technologii i aplikacji ułatwiających klientowi korzystanie z naszych usług.

AXA W RANKINGU BEST GLOBAL BRAND 2016
Marka AXA w 2016 roku, ósmy raz z rzędu, została uznana najlepszą marką ubezpieczeniową świata pod względem rozpoznawalności i zaufania w rankingu Best Global Brands. W 2014 roku przyznano jej tytuł Best Green Brand, czyli najbardziej świadomiej ekologicznie marki na świecie.

AXA W RANKINGU BEST GLOBAL BRAND 2013
W rankingu Best Global Brand 2013, po raz piąty z rzędu AXA została wybrana najlepszą marką ubezpieczeniową na świecie. Zestawienie organizowane przez Interbrand – wiodącą firmę konsultingową zajmującą się badaniami wartości marek, sklasyfikowało AXA na pozycji 59 spośród 100 najlepszych globalnych marek, z wartością 7,096 miliarda dolarów (co stanowi 5% wzrost w stosunku do roku 2012).

AXA LIDEREM WŚRÓD MAREK UBEZPIECZENIOWYCH PRZYJAZNYCH ŚRODOWISKU
Twórcy rankingu Best Global Green Brands ogłosili Grupę AXA numerem 1 wśród marek ubezpieczeniowych przyjaznych środowisku i docenili jej aktywność na całym świecie. Grupa zaznaczyła również swoją obecność na nowych rynkach (jak Chiny i Kolumbia) i nawiązała partnerstwa z uniwersytetami, przeznaczając od 2013 roku na badania w 15 krajach 12 milionów euro (poprzez fundusz AXA Research Fund).

SUPERBRANDS POLAND 2012 I SUPERBRANDS POLAND 2011
AXA dwukrotnie została uznana za jedną z najsilniejszych marek w Polsce, otrzymując wyróżnienie Superbrands Poland w latach 2011 oraz 2012. Nominacja ta przyznawana jest co roku tym markom, które osiągnęły najwyższą reputację w danej dziedzinie, oferując klientom znaczące emocjonalne lub praktyczne korzyści, których konsumenci oczekują i które rozpoznają.